Néhány gondolat a meta description elemmel kapcsolatban

A keresőoptimalizálás szempontjából a HTML head részében a title tag után a második leggyakrabban használt elem a description. Nevének megfelelően az oldal leírását tartalmazza.

Mindenképpen ki kell emelni, hogy ezt a meta elemet nem a keresőknek írjuk, hanem a honlap potenciális látogatóinak. Ennek megfelelően kell megfogalmazni ezt a szöveget!

Azért gondolom ezt kiemelni, illetve hangsúlyozni, mert gyakran látni olyat, hogy indokolatlan kulcsszóhalmozás található a leírásban. Véleményem szerint ez egyáltalán nem célravezető.

A description elsődleges megjelenési helye a találati listában a cím alatti leírás. A célunk ezzel a szöveggel az, hogy a találati listát néző felhasználókat arra ösztönözzük, hogy a mi linkünkre kattintson!

<meta name="description" content="Leírás a leírásról, amelyben leírjuk, amit le kell írni a leírásról..." />

Amire érdemes ügyelni description írása közben

  • Legyen megfelelően hosszú! A hosszt érdemes úgy meghatározni, hogy a találati listában legalább két sort foglaljon el. Az egy soros szöveg értelemszerűen ennyivel kevesebb helyet foglal, kevésbé lesz feltűnő. A Google a túl hosszú leírást megvágja, így hiába szeretnénk három soros leírást írni, azt sajnos nem lehet. Ez körülbelül 80 és 160 közötti karakterszámot jelent. Nagyon sok elemző eszköz nem karakterszámot vizsgál, hanem elfoglalt pixel-t, mivel egy „i” betű kevesebb helyen elfér, mint például az „m” betű. Gyanítom, hogy a Google is hasonlóan gondolkodik, bár erről semmiféle hivatalos leírást nem találtam.
    (A történetet még az bonyolítja, hogy azoknál az oldalaknál, ahol akár az url-ben, akár a HTML-ben megjelenik a dátum, ott a találati listában is fel van tüntetve ez a dátum. Ebben az esetben a leírásnak ennyivel rövidebbnek kell lennie.)
  • Tartalmazza a célzott kulcsszót! Érdemes arra törekedni, hogy egy oldallal egy kifejezésre célozzunk, ne többre! Ezt a kifejezést mindenképpen írjuk bele a leírásba. Nem azért, hogy a Google emiatt előrébb helyezen minket. Nem fog. A találati listában a keresett kifejezés vastaggal ki van emelve. Ezért fontos a kifejezést pontosan beleírni! Ezzel is feltűnőbbek lehetünk, és jobban kitűnhetünk a találati listában. Ez a kiemelés javíthatja az átkattintási arányt!
  • Legyen ösztönző! A description elsősorban a leendő látogatóinknak szól! Ennek megfelelően próbáljuk úgy megírni a szöveget, hogy ösztönözzük az olvasóját, hogy a ránk mutató linkre kattintson.
  • Legyen egyedi! Több SEO-val kacspolatos ellenőrző eszköz, még a régi Webmaster Tools is figyelmeztetett, ha a teljes honlapon két oldalnak ugyanaz a leírása. Legyen minden oldal leírása egyedi! Ez egy fontos elem, szánjunk rá időt ezeknek a leírásoknak a megfogalmazására
  • Legyen összhangban az oldal tartalmával! – Oké, ez majdhogynem trivialitás. De néha jobb leírni a nyilvánvalót. :)

Érdekességképp még annyi, hogy az egyediségre annyira érdemes figyelni, hogy Matt Cutts (Google, the head of search spam) egyik videójában azt mondta, hogy jobb az üres description, mint a duplikált, mert ez egy tipikus spam jelenség!

Természetesen előfordul, hogy a találati listában a leírást a Google felülírja. Amennyiben olyan kifejezésre kerestek rá, amely egyáltalán nem szerepel a leírásban, de az oldalon valamely bekezdés jobban illeszkedik rá, akkor előfordulhat, hogy a találati listán ennek a bekezdésnek a tartalma jelenik meg.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.