Google Trends

A Google Trends egy jópofa eszköz a Google-től. Beírsz egy kifejezést és megmutatja, hogy az elmúlt időszakban mennyien kerestek rá. Beírsz többet és összehasonlítja azokat. Megtudhatod, hogy egy kifejezés mennyire szezonális? Vagy, hogy az ország mely részén keresték többen?

Egyszerű, ingyenes, gyors ám…

Hiába van meg a Google-nek a legpontosabb statisztikája, hogy az emberek mikor mire kerestek rá, a Trends a kevésbé népszerű kifejezésekre akkora hibahatárral mutatja meg az adatokat, hogy néha majdhogynem használhatatlan. Így sajnos hosszabb magyarnyelvű kifejezésekre egyáltalán nem tudjuk használni.

Ez persze nem jelenti azt, hogy nem érdemes használni. Csupán nem baj, ha tudunk arról, ha üres adat jön ki, akkor az nem jelenti azt, hogy senki nem keresett rá. Illetve, ha az összehasonlításban közel azonos a két kifejezés, akkor nem biztos, hogy az éppen aktuálisan magasabbnak feltüntet kifejezés a népszerűbb.

Alternatívák

A Google Ads-ból is kaphatunk hasonló adatokat. Ha van feltöltött egyenleged, akkor pontosabb adatokat. Sokkal pontosabb adatokat. Véleményem szerint már csak ezért is megéri valamennyi pénzt feltölteni. Igaz, visszamenőleg nem kapod meg az adatokat.

Egy másik erős versenyző a SEMrush. Ingyenesen sajnos meglehetősen korlátosan használhatjuk, de még az is nagyon hasznos.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.