Mit jelent az, hogy prémium link?
Linkvásárlás témakörében hamar előkerül a prémium link, illetve a prémium honlap kifejezés. Számomra nagyon érdekes volt megtapasztalni, hogy mennyire sokféleképpen lehet értelmezni ezeket a fogalmat. Tapasztalataim alapján azt tudom mondani, hogy a legtöbb link árus arra a honlapra mondja rá, hogy prémium honlap, amelyre ő még éppen tud linket elhelyezni. Függetlenül attól, hogy annak valójában milyen a minősége.
Elöljáróban azt sajnos meg kell állapítani, hogy számtalan honlapnak természetes módon rendkívül nehéz külső linkeket szerezni. Keresőoptimalizálás egyik állatorvosi lova a duguláselhárítás. Vajon milyen érdekes cikket lehet a témában írni, amely annyi plusz információt tartalmaz, amely miatt más honlapok hivatkoznak majd rá? És még számtalan témakör van, ahol a linkszerzés nagyon erősen a vásárlásra korlátozódik. Ám egyáltalán nem mindegy, hogy honnan szerzünk linkeket?
Linkfarm
5-10 évvel ezelőtt a linkoldalak még virágoztak. Egy lap.hu -s hivatkozás még ért valamit. Ma már a Google ezeket a típusú oldalakat teljesen kiherélte. Gyakorlatilag semmit sem érnek ezek a linkek. Leegyszerűsítve úgy lehet számolni, hogy minden oldalnak van valamennyi értéke, a kifelé mutató linkek között eloszlik az az értéke, amit a honlap átadhat. Na, egy linkfarm esetén a majdhogynem nullát elosztjuk háromszázzal és megkapjuk azt a hasznot, amelyet egy ott elhelyezett link adhat.
Honlap PR cikkekkel
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek ezután a linkfarmok helyett olyan honlapokat kezdtek el építeni, amelyben a néhány soros leírás helyett a külső linkek kaptak egy teljes aloldalt. Egy alibi cikket néhány hivatkozással. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy feltelepítenek egy egyszerű Wordpress motort, és jönnek a cikkek véletlenszerűen egymás után. A legkülönfélébb témakörökből jött cikkek egymás után. Annyi hozzáadott értékkel, hogy mindezt egy lejárt, régen jól működő domain-en teszik, amely rendelkezik számtalan backlink-kel. Jellemző példa egyesületek, kisebb-nagyobb magazinok újraregisztrált domainjei, amelyek a rá mutató linkek még ma is élnek. Ez egy gyakori és úgy néz ki, hogy teljesen jól működő megoldás. De! De ez nagyon messze van a prémium kategóriától. Ezeket a honlapokat még véletlenül se nevezzük prémium honlapoknak, az ezeken a honlapokon elhelyezett linkek meg nem prémium linkek!
A magas DA érték mindenképpen előny, de pusztán emiatt nem lesz prémium egy honlap.
Prémium honlap
A prémium honlapokkal szemben sokkal komolyabb elvárásaink vannak. A legfontosabb, hogy nem linképítésre épített honlap legyen! A honlapnak legyen mérhető látogatottsága, minimum napi 100 felhasználó. Vannak, akik ennél lényegesen magasabbra teszik határt. A honlapnak természetes linkprofilja legyen. A felkerült cikkeknek csak legfeljebb néhány százaléka (max. 5%) legyen külső hivatkozás okán írt cikk. Komoly előny, ha van a honlapnak valamilyen tematikája. Sokat számít, ha hasonló cikkek kerülnek egymás mellé.
Természetesen a prémium honlapon elhelyezett cikk jelentősen többe kerül, mint a sima linképítés miatt készült honlapon elhelyezett cikk. Az már egyéni mérlegelés, hogy ki melyiket választja? Mindegyik verziónak van létjogosultsága! A lényeg csupán annyi, hogy linkvásárláskor csak akkor fizessél prémium árat, ha valóban prémium szolgáltatást kapsz majd érte!